TRUDNOŚCI EDUKACYJNE
1. DIAGNOZA
- badania diagnostyczne uczniów zgłoszonych do Poradni z powodu trudności w nauce,
- ustalenie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb oraz mocnych stron uczniów,
- ustalenie form pomocy.
2. KONSULTACJE
- konsultacje dla rodziców (prawnych opiekunów) i nauczycieli,
- konsultacje (za zgodą rodziców) z innymi specjalistami (w tym ze środowiska medycznego).
3. PORADY I KONSULTACJE
- indywidualne porady i konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli dotyczące przezwyciężania trudności szkolnych.
4. TERAPIA
- indywidualna / grupowa terapia psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna.
5. MEDIACJE
- pełnienie roli mediatora w konfliktach: uczeń-szkoła, uczeń-rodzic, szkoła-rodzic.
6. INTERWENCJE:
- interwencje w środowisku ucznia w celu zapewnienia odpowiednich form pomocy.
7. DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNO-SZKOLENIOWA:
- szerzenie wiedzy z zakresu problematyki trudności szkolnych (w tym m.in. dysleksji, dysortografii i dysgrafii itd.) poprzez Internet, publikacje prasowe, ulotki, materiały opracowywane dla rodziców i nauczycieli.
8. WYKŁADY, PRELEKCJE, WARSZTATY
- dla uczniów, rodziców i nauczycieli, mające na celu zapobieganie niepowodzeniom szkolnym i przeciwdziałanie występującym trudnościom szkolnym.
9. REALIZACJA ZADAŃ
Przy współpracy z:
- placówkami oświatowymi,
- służbą zdrowia,
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,
- poradniami specjalistycznymi,
- ośrodkami uczelnianymi,
- innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka.
10. OPINIOWANIE
W Poradni wydawane są opinie w sprawie:
- objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.
11. ORZEKANIE
W Poradni wydawane są orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci wymagających specjalnych form i metod
pracy.