Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

LOGOPEDIA

1. DIAGNOZA

BADANIA LOGOPEDYCZNE są przeprowadzane celem wczesnego rozpoznania i ukierunkowania działań terapeutycznych. Obejmują w szczególności dzieci z:

  • różnego typu zaburzeniami artykulacyjnymi,
  • afazją i dyzartrią,
  • mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • dyslalią,
  • wadami rozwojowymi,
  • zespołem Downa,
  • rozszczepem podniebienia,
  • dysfagią,
  • zaburzeniami rozwoju psychoruchowego
  • urodzone przedwcześnie,
  • obniżonym napięciem mięśniowym,
  • zaburzeniami procesów funkcji pokarmowych,
  • słabymi odruchami orientacyjnymi,
  • zagrożeniem autyzmem,
  • upośledzeniem umysłowym,
  • trudnościami w czytaniu i pisaniu,
  • jąkaniem.

2. TERAPIA

  • obejmuje całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania (od prostych wad wymowy do niemożności mówienia włącznie).

3. PORADY I KONSULTACJE

  •  dla rodziców, nauczycieli i innych specjalistów.

4. DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNO - SZKOLENIOWA

  • szerzenie wiedzy nt. nieprawidłowości w rozwoju mowy, wad wymowy, zaburzeń mowy oraz trudności w czytaniu i pisaniu uwarunkowanych wadami wymowy,
  • publikacje artykułów w lokalnej prasie.

5. WYKŁADY, PRELEKCJE, WARSZTATY
     rodziców i nauczycieli, dzieci i ich rodziców w celu:

  • zachęcania rodziców do systematycznych ćwiczeń poprzez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej,
  • szerzenia wiedzy nt. nieprawidłowości w rozwoju mowy, wad wymowy, zaburzeń mowy oraz trudności w czytaniu i pisaniu uwarunkowanych wadami wymowy.

 6. REALIZACJA ZADAŃ
     Przy wspólpracy z:

  • przy wspólpracy ze służbą zdrowia.

 7. OPINIOWANIE

     W Poradni wydawane są:

  • opinie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną.

8. ORZEKANIE

W Poradni wydawane są orzeczenia:

  • o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci wymagających specjalnych form i metod pracy,
  • o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci, u których uczęszczanie do szkoły jest znacznie utrudnione lub niemożliwe ze względu na stan zdrowia.